کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی و کنکور دکتری روانشناسی و مشاوره

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی...منابع کنکور دکتری روانشناسی

راهنمای انخاب آگاهانه پارسه کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی کنکور ارشد روانشناسی
درباره وبلاگ


به گروه آموزشی مقدم خوش آمدید...
خداوند متعال را شاکریم که در طی 18 سال سابقه برگزاری دوره های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، همواره به عنوان انتخاب اول دانشجویان توفیق خدمت رسانی به شمار کثیری از دانش آموختگان رشته های روانشناسی و علوم تربیتی را داشته ایم. و همچنین مفتخریم همه ساله صدها نفر از قبول شدگان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی، مشاوره، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی کودکان استثنایی، مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی، برنامه ریزی درسی، برنامه ریزی آموزشی، تحقیقات آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی و آموزش بزرگسالان، از اعضای خانواده بزرگ پارسه بوده اند. اکنون بر آنیم تا با طرح های جدید و متنوع آموزشی که بر اساس آخرین متدلوژی تدریس روز دنیا طراحی گردیده است، کیفیت آموزش در زمینه آمادگی آزمون را متحول سازیم. برای آشنایی بیشتر با این طرح ها لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید.

آدرس: تهران، یوسف آباد ، خیابان فتحی شقاقی، حد فاصل خیابان سید جمال الدین اسدآبادی و ولیعصر، پلاک۱۳

وب سایت: www.ravangam.com

پست الکترونیکی: info@ravangam.com

تلفن: 88647887

شماره پیامک: 10009363434603


مدیر وبلاگ : گروه آموزشی مقدم (روانگام)
نظرسنجی
استفاده از کدام خدمات آموزشی را جهت قبولی در آزمون کارشناسی ارشد مناسب تر می دانید؟






 

سرپرست ISC گفت: نظام scimago گزارش رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را برای سال 2012 اعلام کرد که بر این اساس دانشگاه آزاد (با احتساب تمام واحدها) و دانشگاه تهران در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار دارند.

جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نظام scimago گزارش رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را برای سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که این گزارش حاوی تعدادی از شاخص‌های علم سنجی است که بر ابعاد اصلی عملکرد پژوهشی مؤسسات تأکید دارد.وی افزود: هدف از این رتبه بندی در واقع ارزیابی عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشورها در سطح جهان است.


رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اظهار داشت: دوره‌ای که در این رتبه‌بندی مدنظر قرار گرفته است تولیدات علمی کشورها در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ است و جدول‌های رتبه‌بندی شامل اسامی مؤسساتی می‌شود که حداقل ۱۰۰ مدرک علمی از هر نوع را در سال ۲۰۱۰ که توسط پایگاه Scopus گردآوری شده است، منتشر کرده‌اند.


سرپرست ISC ادامه داد: در این رتبه‌بندی نام ۳۲۹۰ مؤسسه آموزش عالی و پژوهشی مشاهده می‌شود که مسئول بیش از ۸۰ درصد از عملکرد علمی جهان در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ هستند که توسط پایگاه Scopus نمایه‌سازی شده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن تعداد مؤسسات( ۳۲۹۰ موسسه)، ایالات متحده آمریکا با ۵۲۱ مؤسسه دارای بیشترین دانشگاه یا پژوهشگاه در این نظام رتبه‌بندی است. جمهوری خلق چین با ۳۳۲ مؤسسه در جایگاه دوم قرار دارد.

رئیس مرکز منطقه‌ای اظهار داشت: تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران در این رتبه بندی ۴۵ مؤسسه است که در این بین تنها ۶ دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بقیه به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعلق دارند. از مجموع ۴۵ دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران تنها نام سه مؤسسه پژوهشی شامل پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، بیمارستان شریعتی و مرکز تحقیقات مواد و انرژی از مجموع مراکز پژوهشی کشور در این فهرست قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: البته نام دانشگاه آزاد اسلامی ایران نیز به عنوان یک دانشگاه خصوصی در بین اسامی ۴۵ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد (با احتساب تمام واحدها و تحت یک نام کلی)، مقام نخست کشوری و دوم منطقه‌ای و ۲۳۱ جهان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: رتبه دوم کشور به دانشگاه تهران تعلق دارد که رتبه منطقه‌ای و جهانی دانشگاه تهران به ترتیب ۵ و ۲۵۹ است.

مهراد افزود: البته دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر به ترتیب در مکان‌های سوم، چهارم و پنجم کشوری و در جایگاه هفتم، دهم و شانزدهم منطقه‌ای و در رتبه‌های ۴۲، ۴۶۴ و ۵۸۵ جهان نشسته‌اند.

سرپرست ISC گفت: رتبه‌های ۶ تا ۱۰ کشوری به دانشگاه‌های تربیت مدرس، علم و صنعت ایران، شیراز، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد تعلق دارد و رتبه‌های منطقه‌ای این دانشگاه‌ها به ترتیب ۱۷، ۲۰، ۳۳، ۴۰ و ۴۲ است.

به گفته مهراد، جایگاه این دانشگاه‌ها در بین ۳۲۰۰ دانشگاه موجود در گزارش این نظام رتبه‌بندی ۵۹۵، ۶۶۷، ۹۲۲، ۱۰۷۹ و ۱۰۸۴ است.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد: کشور ترکیه نیز که در منطقه خاورمیانه قرار دارد و جزو کشورهای نوظهور علمی است دارای تعداد بیشتری دانشگاه در این نظام رتبه‌بندی است، اما رتبه دانشگاه‌های ترکیه همانند تولید علم در مقایسه با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، وقتی چهار دانشگاه نخست هر یک از این دو کشور را در سطح منطقه و جهان مقایسه می‌کنیم پایین‌تر از رتبه دانشگاه‌های ایران است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های استانبول، حاجت تپه، آنکارا، قاضی و فنی خاورمیانه که به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم کشوری را به دست آورده‌اند، در سطح منطقه در جایگاه ۸، ۹، ۱۲، ۱۳ و ۱۵ قرار دارند. رتبه های جهانی این پنج دانشگاه به ترتیب ۴۱۶، ۴۳۳، ۴۸۸، ۵۰۶ و ۵۶۴ است و ششمین دانشگاه ترکیه که دانشگاه اژه است دوباره دارای رتبه منطقه‌ای و جهانی پایین‌تر از ششمین دانشگاه ایران یعنی تربیت مدرس است، رتبه دانشگاه اژه در سطح منطقه ۱۸ و در سطح جهان ۶۲۵ است.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: از سایر کشورهای اسلامی دانشگاه‌های جمهوری مصر درخور توجه است. در این کشور دانشگاه‌های قاهره، عین‌الشمس، مرکز ملی تحقیقات، دانشگاه منصوره و دانشگاه اسکندریه که به ترتیب حائز رتبه های اول تا پنجم کشوری هستند دارای رتبه‌های ۱۴، ۲۷، ۲۹، ۴۱ و ۴۸ منطقه ۵۲۶، ۸۸۲، ۸۹۹، ۱۰۸۱ و ۱۱۱۱ جهان هستند.

به گفته سرپرست ISC، نگاه اجمالی به رتبه‌های جهانی دانشگاه‌های مصر و مقایسه آن با پنج دانشگاه نخست ایران تفاوت فاحشی را از نظر رتبه و نفوذ علمی نشان می‌دهد.

مهراد ادامه داد: دانشگاه کویت نیز دارای رتبه ۳۶ منطقه و ۱۰۱۵ جهان است. از طرف دیگر، دانشگاه قطر با کسب رتبه ۱۴۵ منطقه‌ای و ۲۸۸۰ بین‌المللی در فهرست ۳۲۹۰ دانشگاه جهان قرار دارد.

رئیس مرکز منطقه‌ای گفت: رتبه‌بندی scimago از نظر شاخص های مورد استفاده بیشتر شبیه رتبه‌بندی‌های لایدن در هلند، ترکیه و تایوان است.

وی افزود: عمده شاخص‌های مورد استفاده در این سه نظام رتبه‌بندی شامل مقالات، استنادها و همکاری‌های بین‌المللی در سطح مؤسسات و نویسندگان است. بر این اساس این نوع نظام‌های رتبه‌بندی متفاوت از رتبه‌بندی‌های ISC، QS، Times و شانگهای هستند.

وی گفت: البته رتبه‌بندی‌های اخیر معیارهای دیگری را نیز لحاظ کرده‌اند که در نظام های رتبه بندی یاد شده در بالا مشاهده نمی‌شود.

ضرورت توجه مجلس به بودجه دانشگاه‌ها با توجه به جایگاه بین‌المللی

سرپرست  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) خاطرنشان کرد: نظر به ارتقای جایگاه دانشگاه‌های کشور در بین نظام‌های رتبه‌بندی بین المللی، اکنون که بودجه سال ۱۳۹۲ در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شایسته است که به نحو مقتضی اعتبارات دانشگاه های ایران را مورد تجدید نظر جدی قرار دهد.

وی گفت: پرداختن به حداقل ۱۰ دانشگاه نخست این رتبه بندی، مسئولیت مهمی است که مجلس شورای اسلامی باید به منظور حفظ جایگاه دانشگاه‌های کشور، مورد توجه ویژه قرار دهد. تا آنجا که به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مربوط می‌شود، دانشگاه‌ها و مؤسسات تابعه این دو وزارت به وظایف آموزشی و تحقیقاتی در یک سطح بسیار مناسب عمل کرده و اکنون استمرار برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مؤثر در این دو وزارت به حمایت جدی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

سرپرستISC ادامه داد: در این گزارش از ۱۰ دانشگاه نخست در این نظام رتبه‌بندی نام برده شد و سایر دانشگاه‌ها در صورت علاقمندی برای آگاهی از رتبه کشوری، منطقه‌ای و بین المللی می‌توانند با استفاده از پست الکترونیکیoisc@ricest.ac.ir به منظور دریافت پاسخ اقدام کنند.





نوع مطلب : اخبار دانشگاهی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
یک، دو، سه ... فرمول جدید پارسه
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic